از لحاظ موقعیت رقابتی ، شرکت ها را می توان به چهار گروه : رهبر بازار ، چالشگران ، دنباله رو ها و جایگاه یابان یا حفره یابان تقسیم بندی نمود. رهبر بازار شرکتی است که بیشترین سهم بازار را دارد و معمولا تغییرات قیمتی ، محصول ، نوآوری و . را در بازار رهبری می کند. چالشگران شرکتهایی هستند که برای کسب سهم بازار بیشتر می جنگند. دنباله روها شرکتهایی هستند که تلاش می کنند سهم بازار خود را حفظ نمایند و جایگاه یابان یا حفره یاب ها شرکتهایی هستند که به بخش کوچکی از فرایند تصمیم گیری خریدار
شاخص های محیط کلان بازاریابی
فرایند بازاریابی و برنامه بازاریابی
بازار ,، ,یابان ,ها ,سهم ,شرکتهایی ,سهم بازار ,هستند که ,شرکتهایی هستند ,و جایگاه ,یابان یا
درباره این سایت